ik2952
Administrator
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Mokotów Górny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:22, 22 Lis 2009 Temat postu: Historia zajezdni R-2 Kleszczowa |
|
|
Zajezdnia autobusowa Miejskich Zakładów Autobusowych miasta stołecznego Warszawy R-11 KLESZCZOWA (od 2005: R-2) mieści się w dzielnicy Włochy, przy ul. Kleszczowej.
Zajezdnia R-11 została oddana do użytku 2 stycznia 1973 r. jako siódma z kolei. Jej zadaniem była obsługa komunikacyjna rejonu Ochoty, Włoch oraz linii wybiegających z Okęcia. W pierwszych latach działalności obsługiwała m.in. linie: 109, 124, 129, 149, 150, 154, 157, 167, 173, 180bis, 183, 184, 187, 206, 207, 307, 309, 350, 354, 357, 359, 373.
Na początku funkcjonowania w zajezdni KLESZCZOWA garażowały wyłącznie autobusy Jelcz 272 i przegubowe Jelcz 021. Ostatnie przegubowe jelcze skasowano w maju 1978 roku, a pojedyncze - dopiero w 1983 roku. W latach 1981-83 R11 była jedyną zajezdnią eksploatującą te autobusy. Od 1977 do 1983 r. eksploatowano także Jelcze PR110U (nr 4800-4870). W pażdzierniku 1979 r. do zajezdni przybyły pierwsze Ikarusy 280 (nr 2651-2696), a trzy lata później - także Ikarusy 260 (nr 601-620). W latach 1983-93 w zajezdni garażowały tylko i wyłącznie Ikarusy. W październiku 1993 r. służbę w R-11 rozpoczęły cztery używane duńskie autobusy DAB. W lutym 1997 r. dostarczono pierwsze niskopodłogowe autobusy Jelcz M121M, a we wrześniu 1997 r. trzyosiowe Neoplany N4020. W 2001 roku procent autobusów niskopodłogowych znacząco wzrósł za sprawą lawinowych dostaw Solarisów Urbino 15. Zajezdnia KLESZCZOWA jako jedyna nie posiada na stanie niskopodłogowych przegubowców. Jest za to liderem w dziedzinie skrzyń biegów - dokładnie 2/3 taboru posiada automatyczne skrzynie biegów. W 2005 r. zgromadzono w zajezdni wszystkie warszawskie Neoplany. Oddano wówczas do innych zajezdni wszystkie Solarisy i Jelcze M121M. W 2007 r. Solarisy powróciły na R-11.
Post został pochwalony 0 razy
|
|